Mon Mar 27 15:07:25 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Men kan de inburger-test zelf doen. Surf naar,
    http://www.ad.nl/binnenland/article210930.ece
Ik heb deze quiz zojuist gedaan.

Ik had 3 van de 100 vragen fout (9, 12 en 96 - vraag 9 mag men echter
fout hebben want Verdonk kreeg zelf door dat de vraag zelf fout is).
Dus eigenlijk had ik maar 2 fout (zie onder). Geen idee waarom.

Behalve politiek-correcte vragen waarbij het gewenste antwoord zich
gemakkelijk laat raden, vond ik deze vragen nogal raar,
 9. Noem een grote stad in de Randstad?
    [Antwoord moet luiden: Utrecht. Eerlijk gezegd begreep ik de vraag
     niet; men moet kiezen uit de vier grootste steden; kennelijk
     liggen Amsterdam, Den Haag en Rotterdam niet in de Randstad en
     Utrecht wel]
10. In Nederland wonen daar veel mensen of weinig mensen?
12. Waarom is Anne Frank beroemd?
    [Deze vraag had ik fout: ik gokte op 'onderduikster' maar het
     moet zijn 'dagboekschrijfster'; kennelijk heeft deze juffrouw
     niets met WO-II te maken]
67. Worden verjaardagen in Nederland gevierd?
79. Wat doet de jongen achter de computer, leren of spelen?
96. Hoe vindt u gemakkelijker werk, via familie of via de krant?
    [Deze vraag had ik fout: het juiste antwoord is 'familie' -
     eindelijk begrijp ik waarom zoveel immigranten werkloos zijn;
     ze steken elkaar aan]