Ziek geweest, oprotten dan maar & herinvoeren slavernij

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Mar 27 12:50:52 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ja Marc,

Langzaam drupt het wel over van Frankrijk hier naartoe, naar die zo
Hollanders met hun hoge IQ.
En dan ze in den Haag stomverbaasd te kijken hoe dat toch kan. We doen het
toch ze goed.
Reintegratie, me hoela. Ik ken iemand in de buurt die nu voor de derde keer
gekoppeld is aan een bureau daarvoor. De solliciatiebrief en de opstelling
van zijn CV deugt plots weer van geen kanten terwijl men hem dit toch hadden
bijgebracht op het vorige bureau.
Niet erg hoor, bij het UWV heeft men dadelijk het budget besteeds en dus
voldaan aan e opdracht. De bureau's hebben weer goed verdiend en klaar is de
circel waarin de centen worden rondgepompt. Hij gaat weer een tijdje in een
groep samen op internet vacature's zoeken want dat schijn je thuis niet te
kunnen. Maar je moet wel anders geven ze een negatief rapport af aan het UWV
en loop je kans op een korting of zo.

Het laatste baantje wat deze persoon had was een uitzendbureau. Dat waren ze
eigenlijk vertelde men maar de werknemers heten wel uitzendkrachten. Ze
worden ingeschaald als alg. medewerker en te werk gesteld als oproepkracht
op de vrachtauto. Daar wordt ook de nodige opleiding voor vereist.
De CAO beroepsgoederenvervoer zou van toepasing moeten zijn maar dat raden
ze af daar die veel slechter zou zijn dan de uitzendbranche. Controleren
valt voor de meeste mensen niet mee daar ze niet beschikken over die
boekjes. Vet aan de slag dus tegen een uurloon van 7,73 euro of zoiets. Zeg
geen nee, want dat gemeldt bij het UWV. En ja, de Polen doen het toch ook
voor nog minder.
Bij nacht en ontij werken wanneer het hun maar even uitkomt, rommelen kan je
genoeg met schijven, zeker als oproepkracht. Na een tijdje valt men weer
terug in de WW en mag men weer een week of 10 wachten op een uitkeringetjes.

Het wordt nu toch weleens hoog tijd dat de Nederlandse werknemers aktie
ondernemen en zeggen, tot hier en niet verder.

Ger