UWV: herkeruringen en (ex)kankerpatienten

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Mar 24 20:01:29 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

In het blad van het UWV vandaag een verslag van een onderzoek naar de geen of te weinig rekening houden met de chronische vermoeidheidverschijnselen van (ex)kankerpatienten. Het FWK deed een onderzoek tussen een aantal hergekeurde groep. 70% van die groep was geheel afgekeurd. 75% Er van was na de herkeuring een deel of de uitkering geheel kwijt. 39% Kon volgens de KA weer gewoon fulltime aan de slag. Op de beschuldiging van geen of weinig rekening houden met de verschijnselen was geen enkele weerwoord te vinden en worden dus ook niet tegengesproken.
Ik schreef het al eerder, niet in de bovengenoemde percentages natuurlijk, maar er worden mensen weer aan het werk gestuurd met een beperkte levensverwachting en die er een paar keer per dag even moeten bij gaan liggen. Ik weet het zeker.

Ger