generaties (was: Nederland ontregelt)

Thu Mar 23 10:31:51 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Precies Bert,

En het is ook onwaardigheid, onwaarachtigheid, van die Kokkiaanse
babyboomers.

Je vraagt je altijd af waar mensen de brutaliteit vandaan halen, maar hoe
een generatie zichzelf in meerderheid zo kan verrijken met mooie
PvdA-praatjes, ten koste van alles en iedereen, vaak inclusief eigen
kinderen en kleinkinderen, dat is nog niet afdoende verklaard, hoewel er
best over nagedacht geschreven is.
Maar dat er iets is misgegaan in de overlevering van generaties die moesten
vechten en lijden om het hoofd boven water te houden en de zelfgenoegzame
die het genot van louter voorspoed en de wind in de rug mochten smaken lijkt
een feit.
Of is het gewoon toeval dat een overschot aan babyboomers overal aan de
touwtjes mocht blijven trekken, ter meerdere eer en glorie van louter
henzelf?