WebTV & Transcriptie: 'Andere Tijden' over D66

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Wed Mar 22 09:15:19 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

dirkie wrote:

> Bart,
>
> Je tegenargumenten zijn (voor mij) weinig overtuigend.

Argumenten afwijzen zonder er op in te gaan of zelf argumenten te geven,
ik vind het een beetje teleurstellend als ik eerlijk ben.

Moet de ondernemer dan echt de vrijheid hebben om hordes mensen
verslaafd te maken aan zijn troep? Want zo werkt het. Gebruik geen
denksjablonen, maar observeer gewoon wat er in de werkelijkheid gebeurt.

>  Een verslaafde maakt elke keer weer een besluit als
> hij/zij ongelukkig is met zijn verslaving. Jij schijnt
> te denken dat je dat op voorhand van overheidswege kan
> regelen etc. etc.

Elke keer als je iets onderbrengt bij een categorie die volgens jou
'onmogelijk' is denk ik, daar blokkeer je je denken tot steeds weer
hetzelfde nauwe straatje. Het tegengestelde dus van creatief denken.

> We worden het echt nooit met elkaar eens. Verdere
> discussie is nutteloos.
>
> dirkie
> samsara wordt wel voorgesteld als een soort grote
> gamel waarin iedereen na zijn dood wordt
> rondgeslingerd zonder enige controle tot zijn
> wedergeboorte...vandaar

Okee, mooie beeldspraak, maar ik denk niet dat 'de gewone man' ooit
zoveel vrijheid (in de zin van vrijheid tot, opties) heeft gehad als in
juist in dit tijdperk.

Bart