Deportatie-debat: het wordt almaar gekker

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Thu Mar 16 20:44:16 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Het lijkt me dat de normen en waarden nu de huurtoeslag enorm gaan ver-
>  lagen om die 250 miljoen alsnog te kunnen bezuinigen opdat de burgers met
>  laagste inkomens alsnog kunnen worden uitgezet.

Opdat? Nee, niet opdat. De bedoeling is om de woningmarkt te maken. *De*
burgers met de laagste inkomens? Zeker niet. Er zijn immers lange
wachtlijsten van mensen met de laagste inkomens. Wat er - heel voorzichtig
- gaat gebeuren is dat in essentie corrupte voortrekkerij wordt beeindigd.
We gaan niet langer de een met een laag inkomen een te dure woning geven
en een hele waslijst met anderen met datzelfde lage inkomen niet. En al
helemaal niet degeen die inmiddels niet meer het laagste inkomen heeft,
maar nu wel blijft meeprofiteren. Dat kan overigens op twee manieren: je
kunt de voorgetrokkenen omlaagduwen of de achtergestelden ook aan
fatsoenlijke woonruimte helpen. Maar dan moeten er wel nieuwe woningen
bijkomen...