Aso wil uitstel deportatie-debat

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Mar 13 14:00:43 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Volgens mij geloven veel mensen echt in de dure euro, en in de
> toenemende armoede. Ondanks dat het land nu rijker is dan ooit tevoren.

Schijnt, maar dat geldt slechts een gedeelte van de bevolking. Anderen
kwijnen weg onder het juk. Dat zullen die 15% zijn die Balkende nooit
noemt, want 85% is wel tevreden.

> Er is zelfs zoveel haat ontstaan dat men het deze regering niet eens
> gunt dat er de minima er uiteindelijk toch op vooruit gaan. Sinterklaas
> spelen heet dat dan.

Zo is dat. SInterklazen doe je dit kabinet ASO over de ruggen van de het
al veel te goed hebben.

> Positieve onwikkelingen worden glashard ontkend.

Er zijn geen positieve ontwikkeliggen. Volgens jou mag je dat zelfs niet
zeggen want dan dondderde het kaartenhuisje bij voorbaat al in elkaar.

> Vroeger was alles beter en goedkoper.

Toen wel. Nu is ASO er en wordt alles beter en goedkoper. Wel dreigen
zelfs CDA-ers het zinkende ASO-schip te verlaten, maar Bart is
Oostindisch doof.

> De drijvende kracht is dit bewust met propaganda opgewekte ongenoegen,
> de ratio volgt die emotie, een beetje zoals jij beschrijft, maar de
> kracht is dus niet hebzucht, maar ongenoegen. En men beseft gewoon niet
> dat men gemanipuleerd is.

De propaganda is dat het goed gaat met Nederland en beter zal gaan. Jouw
gevraagd om onderbouwing betref niet meer dan een paar economen bij een
bank die niet meer hebben dan wat indrukken.

Overigens gebasserd op oude economieen die een impuls krijgen via
goedkope (en deels zelfs illegale) arbiedskrachten uit Polen en elders.

En niet dat de verwachten klap wordt opgevangen door de draagkrachtigen,
maar nee, de laagstbetaalden zelf. Eigen schuld dikken bult !!

Bart heeft zelfs een regeling in petto dat zijn sociale gezicht een
goede beurt geeft, maar voor betrokken zelf een extra klap in het
gezicht moet zijn. Kan ook hij weer voor Sinterklaas spelen.

Henk Elegeert