Aso wil uitstel deportatie-debat

Sun Mar 12 10:52:44 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bart Meerdink <bm_web at KPNPLANET.NL> over een 'zogenaamd'-dure Euro,
>Er zijn een paar uitzonderingen, de horeca is duur geworden

 O, m'n hemel - begin jij nu ook al over de horeca ? Wat hebben jullie
 daar toch mee ?

>Wat de armoede betreft, geprojecteerd wordt dat het in 2006 weer beter
>gaat, volgens genoemde armoedemonitor.

 Dat is dus niet juist, het gaat alleen maar slechter. Een kleine 600
 duizend gezinnen zitten al op/onder de armoedegrens. En Aso maakt daar
 alleen maar zeer denigrerende, volstrekt wereldvreemde opmerkingen
 over. Dat ze een huis moeten kopen als ze de huren zo hoog vinden
 (Griffith, VVD), dat ze extra geld toch alleen maar uitgeven aan spijker-
 broeken (Verburg, CDA), dat 'het armoedebeleid' aan  vervanging toe is
 (Van der Ham, D66).

>Er wordt al sinds "De puinhopen van Paars"-Pim Fortuyn een negatief
>beeld geschetst van wat er in Nederland gebeurt.

 Hoho. Er wordt een *positief* geschetst van wat er gebeurt. De VVD heeft
 het over een 'rooskleurige' toekomst en New York 2015, het CDA belooft
 ons 'zoet' en D66 belooft de burger een oogstjaar. Er is sprake van een
 enorme vervreemding van de kant van de coalitie. De burger wijst dat af
 maar dat houdt niet in dat de burger *negatief* is, het betekent hoogstens
 dat Aso volstrekt manisch reageert op de eigen mislukkingen.

 Deze regering draagt al doende het beeld uit dat de burger *helemaal
 niets* van haar te verwachten heeft - integendeel: het wordt allemaal
 *nog veel erger*, de coalitie is immers op 'de goede weg' (toevallig
 wachten ons de komende 14 maanden gouden bergen, zoals een goed oplich-
 ter betaamd).

>Je moet wel heel sterk in je schoenen staan om op je eigen waarneming te
>blijven afgaan

 Mogelijk hapert er iets aan je waarnemingen ?

 Ik woon in Amsterdam. Ik zie vrijwel overal armoede. Mensen weten dat
 Dekker van plan is om hen hun huis uit te pesten. Vrijwel de gehele Jor-
 daan, Oud-West en Oud-Zuid zal ontruimd worden. Alleen de rijken (de
 liberalen) mogen blijven zitten. De rest moet domweg opkrassen - maar
 het tegenovergestelde wordt voorgewend: juist de rijken zouden wegmoeten
 omdat ze 'te goedkoop' zouden wonen. Zoiets is Aso ten voeten uit.
 Wereldvreemd en kwaadaardig. D66 reageert daar huichelachtig op met een
 dat mensen 'ruimer moeten wonen - want 65 m^2 is voor een gezin gewoon te
 klein' (leus in verkiezingsadvertentie D66-Amsterdam).

 Ik, eerder,
>Zijn de media dan rechts ?

 Bart,
>Nee, nu zijn ze negatief over deze regering, eigenlijk moet ik zeggen,
>ze zijn negatief over *alles* wat er gebeurt, en over D66 speciaal ook.

 Zijn de media dan links ? Mogelijk zijn de media skeptisch over *alles*
 dat gebeurt ? D66 is trouwens de partij die men het vaakst in de media
 tegenkomt, we hebben nu niet bepaald te klagen over gebrek aan aandacht.
 Ik tik hier in dat Milosovic dood is en terwijl het lichaam nog warm is
 staat Bert er al mee in de krant.  :-)