Zo, en nu, hoe verder 'D'66?

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Mar 8 08:48:36 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De VVD trek haar conclusie na het verlies, ben erg benieuwd wat het CDA doet met een veel groter verlies. Maar veel meer nieuwsgierig ben ik naar wat D'66 nu gaat doen.
Gewoon doorgaan met waar men mee bezig was en maar hopen dat na 10 keer verliezen het bij de elfde keer beter zal gaan? Maar gokken op het oogstjaar wat er beslist niet gaat komen? Ik kan me niet voorstellen dat de fractie werkelijk zo dom kan zijn. Het geroep van dat het lokale verkiezingen waren hebben nu wel genoeg gehoord, denk ik zo. De coalitie heeft toch danig op zijn duvel gehad en dat hoort zeker D'66 aan het hart te gaan.
Hoewel ik beslist geen voorstander ben van hem wist hij het toch treffend onder woorden te brengen dat we nu kunnen spreken van kabinet zonder volk, of een volk dat duidelijk uitgesproken heeft dit kabinet niet te lusten.
Een betere enquête kan de grootste voorstander ervan zich toch niet wensen en zullen er dan toch minimaal gevolg aan dienen te geven. Geen kwaad woord over Loesewies of wie dan ook, met amper 3 weken ervaring, maar wel een duidelijke vraag aan D'66 als geheel, en wat nu?
D'66 kan het niet waarmaken t.o.v. de kiezers, de leden en tegenover zichtzelf om nu maar te doen alsof er niks aan de hand is. Je kan toch niet rustig afwachten wat het z.g. oogstjaar zou kunnen brengen. D'66 kan er toch niet in berusten dat je dadelijk, in navolging in de verschillende gemeenten, je ook nog eens landelijk van de kaart wordt geveegt. Ik kan me teminste niet voorstellen dat men dat risoco wil lopen. Maar ja, wie ben ik, ik ben niet eens lid van D'66, ik wacht het met heel veel interesse af.

Ger