debat

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Tue Mar 7 14:48:12 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

e.ouwehand1 wrote:

> Bart Meerdink heeft op maandag, 6 maa 2006 om 15:03 (Europe/Amsterdam)
> het volgende geschreven:

> aaah, nou, mijn bewering was het wijzen op het hoge dino gehalte van het
> cda
> en, ben ik bang, onze hele democratie
> zal toch ooit beetje de bezem doorheen moeten
> maar om dat nu helemaal te gaan onderbouwen?
> gef jij maar aan waar het geen dino is volgens jou ;)

Je beaming "psies. dinosaurus streken" was nog on topic (de kritiek van
Henk E), zij het dus dat mij de ratio achter die kritiek onduidelijk was
en is. Vandaar dus mijn vraag aan jou.

Het 'dino' gehalte van het CDA of Joop Wijn of onze democratie lijkt mij
daarentegen toch wel erg off topic te gaan, en ik betwijfel of uit zo'n
discussie (als je het zo wilt noemen) veel bruikbaars naar voren kan
komen....

> aaaah, ik zoeken naar mijn document (paaaaginaaaas van gl) niet gevonden
> je zal op het programma voor de landelijke verkiezingen moeten wachten bart
> maar ik geef je alvast op een briefje dat er meer geld gevraagd zal
> worden voor het milieu en voor de zorg, in ieder geval anders te
> besteden geld

Dat zullen SP en PvdA niet leuk vinden vrees ik. In de kamer werd al
geschreeuwd (ook door D66 :-( ) om 'compensatie' van de gestegen
energie-uitgaven, daarmee gedeeltelijk de natuurlijke prijs-prikkel
uitschakelend die we hard nodig hebben om slimmer met energie en de
veroorzaakte CO2-emissies om te gaan. Ook over de kosten van de zorg
wordt nu al flink geklaagd (uiteraard is alles de schuld van dit
kabinet, en zo niet dan treedt zoals bekend het eerste deel van deze zin
in werking).

Bart