Geen nieuws is goed nieuws????

Mon Mar 6 19:16:11 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder,
>D66-hotemetoten zouden momenteel in grote paniek zijn (er wordt gewerkt aan
>een opvolger van D66)...

 Mark Giebels <mark at GIEBELS.ORG>,
>Vertel, waar is dat op gebaseerd??

 Was vandaag op de radio in een interview met Pechtold. Pechtold beweerde dat
 D66 bij de volgende TK-verkiezingen zou winnen (!) en toen kwam dus dit ver-
 haal van de interviewer (die er niet nader op inging). Ik heb meteen op inter-
 net gekeken naar het hoe en wat maar vond niets.

 Maar het is natuurlijk logisch dat er wat anders komt als D66-hotemetoten
 besluiten om de partij definitief ten gronde te richten (en dat zijn ze dui-
 delijk van plan). De opschudders zijn leeglopers gebleken.

 Wat we als vrijzinnig democraten met deze leeghoofden te maken hebben, is
 voor mij altijd een raadsel geweest. Deze mensen zijn niet volwassen en over-
 zien de gevolgen van hun daden niet. 't Is vreselijk dat deze kinderen onze
 partij (en het COC), kapot gemaakt hebben met hun reactionaire flauwekul en
 nihilistische prietpraat. Maar het leven gaat natuurlijk verder.

 Wat er zoal komt, ik weet het ook niet. Hopelijk is er voor de TK-verkiezin-
 gen al een nieuw D66...? Dan kunnen we de opschudders in hun liberale sop
 laten gaarkoken. Op het moment dat er een nieuw D66 komt, houdt D66 domweg
 op te bestaan, dat is wel duidelijk.

 Wel jammer - maar ja, wat doe je eraan ? De ellende gaat maar door. Iedereen
 ziet het maar de hotemetoten zelf zien niet wat ze zoal aanrichten met hun
 terrasjes, manifestjes en wat al niet meer.

 Het doet een beetje denken aan Marie Antoinette met die 'cake' ('als ze geen
 brood hebben, waarom eten ze dan geen cake ?'). In Amsterdam gaat de voedsel-
 bank onder het eigen succes gebukt en opschudders lullen maar wat over ver-
 warmde terrassen. Tegen zoveel stompzinnigheid kan niemand op.