debat

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Mon Mar 6 09:53:38 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat is daar mis mee? Wat is je ideaal? Zoiets als hier in Italie? Hier kan het (boven)gemiddelde gezin slechts 1 (!) kind veroorloven onder voorwaarde dat beide ouders beide al jaren gewerkt hebben en full-time blijven werken en oma de kinderen opvoedt? Vaak blijft men ook in het huis van één van de de ouders wonen omdat men de huur niet op kan brengen, inderdaad ook niet met twee inkomens....Gemiddelde leeftijd van moeders en vooral vaders ligt hier dus ook nog eens veel hoger dan in Nederland, nu nog tenminste. Het NEderlandse gezin is slechter af dan in bv de VS, maar nu nog beter dan in Italie. In Italie begint men dat nu eindelijk ook te beseffen, van links tot rechts.

Ik word altijd een beetje onpasselijk van die dogmatische anti-gezinsretoriek bij D66ers, we zijn toch geen belangenpartij van alleenstaanden en kinderlozen?

Emancipatie binnen gezinnen begint bij voldoende bestedingsruimte. De keuzevrijheid neemt niet toe als je mensen dwingt in armoede, wat V. Aartsen daar ook van mag zeggen... dat hij die opmerking van 'voedselbanken scheppen geen werk' ook nog eens durfde te herhalen in het debat (ik dacht eerst dat hij zich versprak) laat wel zien wat zijn ware geloof is.

 Hij ook vindt dat je belastingen als
> instrument in kunt zetten om aan inkomstenherverdeling te kunnen
> doen.

Is veruit het beste instrument voor inkomensverdeling. Niet op de manier van Wijn inderdaad, maar weet je een betere Henk? Toch geen specifieke armoedevalsubsidies hoop ik. Of zet je voluit in op de voedselbanken...?

Groeten,
Mark Giebels