Vraag, en nu?

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Mar 6 09:37:58 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Onzin. Als je van de trap lazert kun je je niet eens met een gebroken nek
> ziek melden? Als je onderweg naar het werk in eeen ongeluk betrokken raakt
> .... afijn.

Dat zegt genoeg toch.

> Maffia?

Nette ondernemers is wat anders he?

> Ik denk dat je hem 'moet' vertellen wat jij (met je kennis van zaken) van
> zijn/zo'n 'contract' vindt. Hij kan dan nog steeds beslissen, toch?
> Maar weet ook wat hem mogelijk te wachten kan komen staan.

Dat is nu net het dilemma Henk, hij zit aan de grond dank zij het o.a. UWV
en je gunt iemand de verbetering, maar tegelijk is het bar en boos. Daarbij
bestaat er nog het risico dat het UWV hem gaat beschuldigen van verwijtbare
werkeloosheid indien het bekend wordt. Je moet je eerst laten belazeren
blijkbaar.

> Dient de bond niet (publiekelijk) zulke ondeugdelijke? contracten aan de
> kaak te stellen, Ger?

Bonden hebben het nadeel dat er eerst mensen (leden) moeten komen met
omonstotelijk bewijs. Ze moeten er dan mee naar de rechter om het gelijk te
halen. De politiek weet ervan maar doet er niks mee. Marktwerking he, dat
maakt het goedkoper. Liberallisme heet het, de keuze hebben tussen jezelf
laten belazeren of niet te vreten hebben.

> Dan maakt men kennelijk misbruik van s'man's huidige positie, Ger

Precies ja, en niet alleen van hem.
.

> Kun je garanderen, Ger dat de man werkelijk iets aangeboden krijgt? Zelf
> zeg je eigenlijk al dat het niet volgens de regels is, dus 'maffia'.

Aangeboden wel, als je het vergelijkt met zijn huidige situatie, hij moet
wel, maar tov zoals het zou horen is het inderdaad maffia.

Wat een k*tmaatschappij langzamerhand waar we in leven zeg.

Ger