Wiegel rekent af met D66

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Mar 4 10:04:51 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Bron:  ANP
> Datum: 3 maart 2006
>
> Wiegel rekent af met D66
> ------------------------
>
> GRONINGEN -  D66 kan na de verkiezingen van 2007 'fijn buiten gaan spelen
> en kereltje Pechtold kan als veilingmeester het laatste kaveltje van zijn
> partij afmijnen'. Voor VVD-coryfee Wiegel hebben de democraten in de coa-
> litie duidelijk afgedaan, zo maakte hij vrijdag duidelijk tijdens een
> verkiezingsbijeenkomst van zijn partij in Groningen.

Misschien wil ie wel weten waar die partij nu eigenlijk voor staat?

> Vooral de D66-minister voor Bestuurlijke Vernieuwing moest het ontgelden.

Kunst, wie niet, die aan zijn verworven rechten/status rammelt.

Al bij al een flinke uitnodiging aan het adres van Pechtold. :)
Laat hem nu niet in de verleiding komen Wiegel zelf te willen tackelen.

> Volgens Wiegel zullen VVD en CDA bij de parlementsverkiezingen een meer-
> derheid halen.

Er is evenveel kans dat het niet gebeurd en dat het mineure partijtjes
zullen worden. Partijen die er in tijden maar niet in geslaagd zijn
Nederland ordentelijk op de rails te zetten. Vooral het CDA is weer als
vanouds terug en dat doet Wiegel natuurlijk dromen van lang vervlogen
tijden. Wiegel zelf, het toonbeeld van conservatisme, moet uiteraard
niets weten van welke verandering dan ook.

 > 'Alexander de Grote kan dan weer weg uit het vunzige Den
> Haag en weer veilingmeester worden.'

Het 'bewijs' werd dan ook door Wiegel zelf geleverd.

> Ook PvdA-leider Wouter Bos kon echter in zijn ogen geen genade krijgen.

Terecht, die heeft met te poten op tafel achterover gelegen. Men miste
slechts nog de spreekwoordelijke sigaar.

> Wiegel omschreef Bos als een heilige boon met een glad verhaal van gebak-
> ken lucht die niet kan kiezen en geen stelling durft te nemen.

Precies. Dat ziet Wiegel heel goed.

>  'Wat een
> verschil met Joop den Uyl. Die stond tenminste ergens voor.

Klopt helemaal en wist van oppositie voeren een taak te maken die er
mocht zijn.

> Dat was een
> echt mens, een naturel. Daar had ik respect en bewondering voor.'

Ik kan Wiegel wel volgen hier ....

Henk Elegeert