Loze belofte Brinkhorst: 1000 huishoudens afgesneden van energie

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Fri Mar 3 23:01:14 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> Bron:  Novum
> Datum: 3 maart 2006

Nou dan hebben ze nog een flink deel van de wiettelers ontzien begrijp
ik, dat zijn er vast wel meer dan die duizend...

En wat heeft Brinkhorst dan eigenlijk precies toegezegd? Ik weet alleen
iets over een gedragscode:

http://www.nu.nl/news/666050/34/Wanbetalers_mogen_heraansluiting_gas_en_licht_afbetalen.html

Brinkhorst

Minister Brinkhorst van Economische Zaken is blij met de toezegging van
de energiebedrijven dat zij bereid zijn de kosten voor heraansluiting
van wanbetalers te betrekken bij de schuldsanering van hun klanten. De
D66-bewindsman zei dit dinsdag in de Tweede Kamer, toen Irrgang (SP)
vragen stelde naar aanleiding van kritiek van de Nederlandse Vereniging
voor Volkskrediet (NVVK).

Volgens Brinkhorst waarborgt een gedragscode, waarvan de naleving
gecontroleerd wordt door de Directie Toezicht Energie, dat de
energiebedrijven niet lichtvaardig overgaan tot afsluiten van gas en licht.