Evolution bill may lose its 'origins of life' wording

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Wed Mar 1 13:47:46 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Raimond de Tempe heeft op woensdag, 1 maa 2006 om 12:41
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Lijstgenoten,
>
> in een bericht van Seti at NL vond ik laatst een aardige boekbespreking,
> die
> overigens ook in de wetenschapsbijlagen van de Volkskrant is
> opgenomen, za
> 28 januari , Kennis p. 7.

gelukkig kan ik dat zo op papier gaan lezen. moet nl nog wat inhalen
een gepensioneerd mens kan het soms zo vreselijk druk hebben. ;)

enne, dank raimond, kennnen wij elkaar al?
zo niet, zal ik je dan mijn intro doen toekomen?

> [...]
> vergelijkingen
> niet één is, zoals ijverige wordt gezocht door diverse natuurkundigen,
> maar
> toch zeker 10 tot de macht 500.
> Dat wij in een heelal leven waar een aantal fysische constanten net
> mogelijk
> maken dat er atomen bestaan, dat er chemie mogelijk is, dus op een
> afgelegen
> plek ook leven, en dan na lange tijd ook intelligent leven, bewijst
> niets
> omtrent de regelzuchtigheid achter een dergelijk gokspel met fysische

nee, klopt imo helemaal
de regelzuchtigheid is een product van ons, 's mensen, eigen brein
wat ik trouwens wel leuk vind van dat brein, to tell you the truth
en ja, ook het begrip 'leuk' is slecht bewijsbaar, maar ik ben daar
rekkelijk in. ik mag het toch gebruiken van mijzelf

> Wij - mensen - mogen ook veronderstellen dat er vele universa
> geproduceerd worden, waar de fysische constanten vorming van materie,
> van
> chemie etcetera, onmogelijk maken. En die heelallen kunnen wij ook niet
> kennen.

jammer hè. zou ook al leuk zijn als het wel kon

> Dat dit niet begrepen wordt door de grote massa der mensen is niet
> verwonderlijk.

nee, maar er is hoop.
steeds meer van die massa leren tegenwoordig lezen en schrijven

> Ik moet het ook maar aannemen tenslotte.

zo is dat

> Idioot is wel dat fysici van naam, of zelfs mensen met een Ir-titel
> van een
> technische universiteit (prof. Cees Dekker),

hmmm.
is dat noodzakelijkerwijze een aanbeveling, een ir titel? ;p

>  het geloof aan een sturende
> macht niet kwijtraken.

ach. weet je. tien generaties terug, zou de dan Dekker, als je het hem
vroeg die sturende macht misschien wel tekenen als een
man-met-baard-op-wolk.
misschien wel omdat hij het niet anders durfde
tenslotte waren ook copernicus en gallileï ook niet aardig behandeld
door het toenmalige gezag

er is toch echt een zekere vooruitgang kwa religie beschouwing aan de
hand lijkt mij
ik heb een optimistische dag, merken jullie wel? zonnetje op
toetsenbord zeker?

> En dan nog helemaal dat onze menselijke
> geestvermogens contact zouden kunnen maken met een dergelijk sturende
> actor!

heet bidden
sommige mensen zeggen dat ze dat kunnen
ik ben helaas niet zo geschapen. ;)