Nero syndroom: zingende politici

Wed Mar 1 11:44:22 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Elegeert <HmjE at HOME.NL> over het protesteren van Weisglas,
>Snap ik niet. Hij is voorzitter van de vergaderingen van de TK. Wat is
>dan de link met de functie en de regering?

 Hij moet namens de Kamer formeel bezwaar aantekenen als een lid van het
 Kabinet iets raars doet. In dit geval moet het daar wel bij blijven want
 in een gezang uitbarstende minister mag dan raar zijn, gestoord is het
 op zich nu ook weer niet - eerder een wanhoopspoging niet als 'wereld-
 vreemd' over te willen komen. (Nou, da's dan niet beslist gelukt).

 Balkenende had ook bezwaar moeten maken, lijkt me.
 Ik til er zelf niet zwaar aan. Maar al dat gezang ergert me wel.

 Ik hoorde onlangs bij geruchte dat VVD-Amsterdam lijsttrekster Laetitia
 Griffith ook al een CD'tje gemaakt heet, maar kan het nergens vinden....
 Op zoek daarna vond ik weer wel iets anders genants,
     http://www.tweedekamer.nl/images/Geschenkenregister%20Tweede%20Kamer%202004_tcm71-78344.pdf
 Op het verlanglijstje van kamerleden prijken vooral bijbels en flessen
 wijn. D66'ers en Weisglas snuiven vooral cultuur...

 Marc Fluks, Amsterdam