Koerscrisis: Van der Laan dient geroyeerd te worden als D66-lid

Thu Jun 29 20:12:43 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Kaj Leers <mail at KAJLEERS.NL>,
>De D66-fractie heeft een *correct* standpunt ingenomen t.a.v. de kwestie-
>Verdonk inzake de verklaring. (...) De D66-fractie is consequent geweest.

 [Waarom haal je dat vrouwengedoe er steeds bij, lig je in scheiding of zo ?]

 LvdL heeft vandaag meer dan eens verklaard dat de fractie werd gesteund
 door de D66-ministers. Dat lag niet alleen niet voor de hand maar het bleek
 ook pertinent onjuist. Zoiets is geen toeval. Het is ook geen toeval dat
 de zaak thans uit de hand loopt; Pechtold is immers gekozen tot lijsttrekker
 en het LvdL-kamp heeft dus niets meer te verliezen. Men weet best dat men
 uit de partij gewerkt gaat worden. Het is nu of nooit.

 Die klinkklare leugen over de steun van de D66-ministers kan men op ver-
 schillende wijzen interpreteren mits men die interpretatie maar los ziet
 van het willen doorregeren. Want dat heeft er juist niets mee te maken -
 iedereen wil juist dolgraag doorregeren, maar niet met elkaar.
 Er zal op korte termijn nog veel meer schade aangericht worden.

>Het ware beter, Fluks, als je je woede en frustraties zou richten op de
>totale minachting van het staatshoofd, de kiezer en de parlementaire
>democratie

 Ik ben in het geheel niet woedend of gefrustreerd. Waarom zou ik ?
 Ik maak een harde analyse, dat weer wel. Een analyse van de processen
 waarmee D66 volkomen kapot gemaakt wordt. Want ik ben tegen iedereen
 die D66 kapot wil maken, ongeacht wie. Ik ben voor meer gematigdheid;
 onbesuisd radicalisme wijs ik af.