Hirsigate: D66-ministers 'versus' de D66-fractie

Steven Rieder Steven at RIEDER.NL
Thu Jun 29 14:32:43 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
>  Maar wat doet D66 ? Dit dus:
>   * Men is voor AHA en tegen Verdonk maar tegen het vallen van het
>     kabinet op dit punt.

Tegen het vallen heb ik ze (nog?) niet horen zeggen. Sterker nog:
Lousewies zei vanochtend "Dat moet leiden tot het vertrek van de
minister. We wachten nu af of het kabinet kiest voor deze minister of
voor het voortbestaan van het kabinet als geheel."

Lijkt mij duidelijk: gaat Verdonk niet weg, dan sneuvelt het kabinet.
Men wil dus sowieso Verdonk weg, liever zonder dat het kabinet valt,
maar als dat nodig mocht zijn: so be it.

Re Henk:

Ik zou het op zijn zachtst gezegd raar vinden als Verdonk op een andere
positie wel zou kunnen blijven zitten. Dat lijkt mij vanuit geen enkel
oogpunt een gewenste oplossing.

Steven