Hirsigate: D66-ministers versus de D66-fractie

Kaj mail at KAJLEERS.NL
Thu Jun 29 12:32:57 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Je snapt er volgens mij niet zoveel van, Fluks.

Het gaat nu niet meer om Hirsi Ali. Dat onderwerp was voltooid verleden tijd
vanaf het moment dat Balkenende zich versprak. Nu is er een 'nieuwe
politieke realiteit', zoals dat heet, en daarin is Hirsi Ali niet meer het
leidend voorwerp, nee, het toepassen van staatsrechterlijk ontoelaatbare
politieke druk op een persoon en dat vervolgens proberen onder het tapijt te
vegen. Als minister én als minister-president. Daar gaat het nu om.

Ik vind het daarom des te belachelijker dat vanuit CDA- en VVD-kringen nu
met man en macht geprobeerd wordt de schuld van de hele crisis op D66 af te
schuiven vanwege die motie.
Rot óp zeg; de schuld van dit alles is een stel ministers die op maandag- op
dinsdagnacht zeer, zeer laakbaar in de weer zijn geweest met een faxmachine.

D66 had Verdonk al een paar keer flink gewaarschuwd, maar daar heeft
mevroi - daarin gesteund door CDA- en VVD-ministers (én overigens ook
D66-minister Brinkheurst) kennelijk volledig schijt aan gehad. D66 kon nu
niet anders meer.
Geeft trouwens ook aan hoe CDA en VVD al die tijd over D66 gedacht hebben;
als schoothondje.

Kaj