Hirsigate: Kant noch wal

Thu Jun 29 11:35:57 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Als Verdonk net als Balkenende uren later had toegegeven dat ze niet alleen
juridische zekerheid wilde dat Ayaan haar eerdere verklaring intrekt en haar
naam wil blijven voeren zoals volgens haar getuigen had gemogen, maar ook
instemming wilde dat Verdonk zelf niet anders had gekund na de
ik-heb-gelogen-verklaring van Ayaan, dan was daarover een meningsverschil
geweest, maar nu ligt de zaak veel erger, Balkenende verklaarde in feite dat
Verdonk hierover gister urenlang naar de Kamer verstoppertje speelde. Het is
eerder vreemd dat VVD en CDA dat zomaar slikken. Een minister kan niet
steeds maar draaien en verhullen. Het is maar een druppel die de emmer doet
overlopen, ook Verdonks uitleg van haar marginale onderzoek na de
Zembla-uitzending was vaag. Ze gaf nergens echt antwoord op, of omdat ze het
niet aankan, of omdat ze weet dat elk eerlijk antwoord andere gaten in haar
optreden blootleggen. Misschien is ze een goed vakminister, maar haar
reacties op kamervragen zijn verschrikkelijk.