Hirsigate: 'Somalisch familierecht' geldt pas vanaf 1975

Wed Jun 28 12:50:27 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 28-jun-2006, at 10:57, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  En dat door een Kamer die, indien men ook maar enig respect zou
> hebben voor
>  de feiten, illegaal is - want een Kamer van 149 leden is
> ongrondwettelijk.

De Kamer besluit zelf over toelating. Dus zelfs als Ayaan Hirsi Ali
wettelijk
geen Nederlandse zou zijn (geweest), hoeft dit aan haar
Kamerlidmaatschap
niet in de weg te staan.
Er is dus helemaal geen sprake van 'illegaal' of 'ongrondwettelijk'.

Verder sluit ik me aan bij Elma, met dien verstande dat mij van een
*discussie* in het geheel geen sprake meer lijkt.

Erik vdMb