D66 tegen motie van wantrouwen, dan dikke stront

Kaj mail at KAJLEERS.NL
Wed Jun 28 12:41:04 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Na al het buhnegeleuter over hoe het geduld met Verdonk op is, hoe ze te vaak over de schreef gegaan is, over hoe vaak ze de kamer verkeerd geïnformeerd heeft, en al het 'en nu was het echt de laatste keer!', kan en mag het wat mij betreft niet zo zijn dat D66 de motie van wantrouwen tegen Verdonk, die vanavond wordt ingediend, niet steunt.

Gezien het feitenrelaas in de zaak Hirsi Ali, de ongelooflijk slechte afwikkeling ervan en het feit dat de IND de eigen verantwoordelijke minister niet op de hoogte brengt van vermoedelijke problemen rond een Tweede Kamerlid, kan en mag het niet zo zijn dat deze verantwoordelijke minister blijft zitten. Het kan écht niet meer. De koek is op, alle krediet verspeeld, einde oefening. Het debat van vanavond gaat nl al lang niet meer over Hirsi Ali maar over de manier waarop Verdonk haar werk wéér niet gedaan heeft.

Komt nog bij dat de fractie een modderfiguur van jewelste zal slaan, en dat betekent dan dat ik in ieder geval het bijltje er definitief bij neergooi.

Kom op zeg. Volgens het Parool zouden zelfs Jozias van Aartsen en Bibi de Vries overwegen vóór de motie te stemmen.