Koerscrisis: Wat is D66 eigenlijk?

Mon Jun 26 18:03:32 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Strategie? Alexander, men zal mij wel weer cynisch of rancuneus vinden, kent
alleen taktieken. Alles geircht op zijn eigen positie en carrière en dan nog
risicoloos ook. Hij wilde dan ook geen gewoon kamerlid zijn. Zelfs oppositie
voeren als fractieleider van een minifractie is geen promotie. Dus of
doorschuiven naar weer een kabinet maar nu als minister met portefeuille
(leiding over een ministerie), dat heeft ie zelf in de hand, of zijn
verkiezingsverlies nemen en opstappen maar dan naar een betere baan. Ik zie
althans nog niet de lijn van oppositie-leider met al zijn vorige snelle
carrière-stappen via zijn perfecte ons-kent-ons-taktiek zoals Jan Hoekema nu
ook openlijk toegaf hoe dat gaat in het D66 dat naar het verval wordt
geleid.