De heilige getallen 65 en 40

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Mon Jun 26 15:25:53 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 26-jun-2006, om 15:11 heeft Kaj het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Weet ik alles van. Heb het hier al 's verteld.

toen was ik er (nog?) niet bij.

> [...]
> niettemin nét twee-derde van wat ik verdien en omdat ze nét in de
> verkeerde
> belastingschijf enz valt, houdt ze per jaar netto nog minder over
> ook. Is na
> 8 moeilijke jaren in de WAO gaan werken en *KNAL*, bij de eerste
> Aangifte
> Inkomstenbelasting kreeg ze meteen een naheffing van heb ik jou
> daar. Is nu
> druk aan het solliciteren bij andere instellingen maar daar is het
> net zo
> slecht allemaal. Geen geld om mensen aan te nemen en hoe hoog de

akelige situatie. zou wat mij betreft onder zwaar en onaantrekkelijk
werk moeten vallen, en beter beloond moeten worden, met in ieder
geval goeie verzekeringen, mede uit algemene middelen betaald.

> Maar ik zat laatst te denken: kennelijk kan het de meeste
> Nederlanders geen
> fuck schelen wat er allemaal wel en niet gebeurt in de zorg. Men roept
> 'schande!' als een bejaarde in een tehuis overlijdt zonder dat men
> het weet,
> men vindt het 'vreselijk' om de verhalen van mijn schoonmoeder te
> moeten
> horen, zoals dat ze met totaal onopgeleide uitzendkrachten moet
> werken, die
> 'm vaak na een dag al bont en blauw smeren. (Uitzendkrachten -
> levensgevaarlijk.)

ik kan me dat goed voorstellen.
maar wat vindt de vakbond van je schoonmoeder ervan? welke is dat?
doen die iets voor deze werknemers?

> Maar zodra de tering naar de nering gezet moet worden, is het "ja,
> nee, ho,
> wacht - geen hogere belastingen ofzo, hé!"

ik vind dat voor deze zaken meer belasting en premies betaald moeten
worden. bij voorkeur in de vorm van ge-oormerkt geld.

> Moet ik dan concluderen dat dit land de gezondheidszorg krijgt die het
> verdient, of die het wil?

nee, dat lijkt me niet
mijn conclusie is voorlopig dat er veel ingewikkelde zaken zijn en
dat gezondheidszorg daar eentje van is.

ik ben er altijd voor om het over macht te hebben

de macht van de farmaceutische industrie, van een vvd minister, van
een lobby.

en daar zullen we een tegenmacht tegenover moeten stellen en die ook
handhaven.

tijd voor een revolutie? of moeten we nog even wachten tot na de
verkiezingen?

gr elma