24 juni 2006: Koerscrisismakers bijten in het zand

Sat Jun 24 22:20:27 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>,
>We lijsten jouw omgekeerde voorspelling in, Marc,

 Persoonlijk vind ik dat ze geen van tweeen kandidaat hadden moeten zijn.
 Mijn hart ging uit naar Van Meeteren maar ook ik zette Pechtold op plaats
 1. Gegeven het feit dat ze wel beiden kandidaat waren en gegeven het feit
 dat alleen Pechtold LvdL een halt kon toeroepen D66 nog verder af te bre-
 ken, was dat gewoon nodig. Als Van Meeteren dat had gekund, dan had ik hem
 bovenaan gezet.

 Met z'n verkiezing als lijsttrekker is nog niet gezegd dat Pechtold D66
 kan doen herrijzen noch dat LvdL en haar opschudders zullen stoppen meer
 onheil aan te richten. LvdL zei op de TV reeds dat haar campagne team en
 dat van Pechtold zich maar moesten verenigen. Zoiets zou een regelrechte
 ramp zijn, uiteraard - het geeft aan dat ze vast van plan zij te blijven
 voortdenderen. De vrijzinnig-democraten zijn dus gewaarschuwd. LvdL zou
 zich wel eens kunnen ontpoppen als een ongeleid projectiel dat de campagne
 van D66 ernstig zou kunnen frustreren (zoals Verdonk bij de VVD).

 Als Pechtold z'n overwinning aangrijpt om de sociaal-liberalen nog meer
 in de hoek te drijven, dan hebben we nog een klein kansje. Maar dan moet
 hij wel wat harder worden - en of'ie dat in zich heeft...?

 In elk geval hebben al diegenen die de lijsttrekkerverkiezingen zo nodig
 wilden vervroegen, zich lelijk verkeken...   :-)