Terrasdemocrate wil af van hangouderen (was: LvdL bij standpunt.nl)

w.t. jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Jun 23 23:09:22 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Door mijn werk heb ik niet al dat geen wat jij kennelijk verneemt kunnen
horen, maar als ik je analyse ervan lees valt mij wel op, dat als je stelt,
dat

>Op dit moment is iedereen voor de wet gelijk met die 65 jaar. Als de
>pensioenleeftijd 67 wordt, dan is dat niet meer zo want rijken kopen
>die 2 jaar domweg terug

Ik zou willen, dat je met al jouw hersens eens wat nader verdiept in de
financieringssystematiek in Nederland van pensioenproblemen voor ouderen.
Want vergeet niet, dat bij het begrip pensioen ook de arbeidsongeschiktheid
of de weduwe in beeld komt. Al die uitkeringen kosten geld en al dat geld
komt ergens vandaan.

Rijken kopen niet zomaar iets weg, pensioen betekent AOW (omslagstelsel:
iedere werkende betaalt voor zijn pa en ma, die zo netjes voor het
huishouden zorgt) en aanvullend pensioen (kapitaaldekkingstelsel, een ieder
spaart, het risico verspreidend) voor zijn eigen nabestaan.

Dan stel je (En je moet echt een enorm bord voor je kop hebben, gekoppeld
aan het Albert Cuyp mechanisme van een Hazes):

>De liberaal LvdL wil doelbewust ongelijkheid creeeren en de kosten van
>de grijze golf eenzijdig afwentelen op de mensen die dat het minst
>kunnen dragen.

Ooit schreef je hier ook wel iets hoopvols.

Groet,

Tjerk