Tussenstand D66-peiling, 12:16

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Fri Jun 23 18:12:12 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> On 6/23/06, mail at kajleers.nl <mail at kajleers.nl> wrote:
>
> Bovenaan staat Hein, omdat er echt iets moet veranderen en zijn
> verhaal me het meest aanspreekt. Tweede Simone vanwege haar blauwe
> ogen :-) En onderaan Lousewies, omdat ze strijdlustig is en D66 niet
> als een (overbodige) middenpartij ziet.

Als je iets voor Simone had willen betekenen dan had je haar natuurlijk
bovenaan moeten zetten, want ze zal er wel eerder uit liggen dan Hein.

> In de eerste, tweede, derde, vierde, en vijfde ronde, gaat mijn
> munitie dus naar Hein (als alles loopt zoals ik verwacht), maar als
> hij desondanks wordt afgeschoten in de vijfde ronde, dan moet
> Lousewies de partij maar hervormen als het aan mij ligt.

Als dat gedoe over hervormen, D66 heeft er gewoon last van dat
D66-bashen nu in de mode is, vanwege jarenlange aanvallen vanuit
gefrustreerd-links. Vergelijk de gretigheid waarmee de media het
onzin-item over het opheffen van de partij niet alleen oppakken, maar
het steeds weer er in blijven hameren. Zelfs het NRC verzint zelfs
vandaag nog een web-poll: " Stem! -
  Het maakt niet uit wie lijstrekker wordt. D66 is allang overbodig."
Dit terwijl het overduidelijk is dat wie voor de gekozen burgemeester en
tegen de missie in Uruzgan is geen PvdA, CDA of VVD moet hebben.

Lousewies is beter in kapot maken dan opbouwen, en dat ze zich vóór de
identificatieplicht heeft uitgesproken, terwijl ze wist dat het onzin
was vergeef ik haar niet snel.

Pechtold lijkt me ontvankelijker voor allerlei goede ideeën en
initiatieven van anderen. De essentie van een politieke partij is om een
broedplaats van ideeën te zijn, niet een megafoon voor een enkeling.

Ik heb het eenvoudig gehouden: 1. Pechtold 2. vdLaan

Bart