Terugbetaling Huurtoeslag-chaos vs privacy

Kaj Leers mail at KAJLEERS.NL
Fri Jun 23 10:47:09 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dit is toch echt te belachelijk voor woorden.

Ik doe aanvraag Huurtoeslag, krijg die gehonoreerd, betaling vangt aan per 1 januari. Hoppa: begin
van de week *BAM*, nota in de bus. Of ik die Huurtoeslag (bijna 1000 euro) ff binnen 2 maanden wil
terugbetalen.

Bellen. Belastingdienst-dame zegt keihard dat mijn aanvraag gehonoreerd is omdat ik een aanvraag
deed.

????

Dus ik: "Dus er is toen helemaal niet beoordeeld of ik daar uberhaupt voor in aanmerking kwam?"
Zij: "Nee, meneer."
Ik: "Maar volgens de berekening die ik toen deed op Toeslagen.nl kwam ik ervoor in aanmerking!"
Zij: "Nou, kennelijk dus niet, meneer."
Ik: "Waarop is die berekening dan gebaseerd?"
Zij: "Dat weet ik niet, meneer. Dat vragen velen met u."

Onbehoorlijk bestuur; de overheid is onbetrouwbaar, dat blijkt.
Goed, formulier 'Uitstel van betaling' gevraagd.

En dat is *helemaal* niet te geloven! Zelden ZO'N inbreuk op mijn privacy meegemaakt. Of ik even
mijn hele hebben en houwen wil doorgeven aan de Belastingdienst. Of ik meer dan 450 euro cash in
huis heb, spaarrekening-tegoed, waarde van spullen in huis, spaarrekening van vriendin, de hele
rataplan.

SO-DE-MIE-TER OP! Dat alles gaat *niemand* een reet aan en zeker zo'n onbetrouwbare overheid niet.
Let wel: Het gaat mij niet om het invullen van al die bedragen want ik heb niks fouts te verbergen,
het gaat er mij om dat ik zo een inbreuk op de privacy ontoelaatbaar vind. Ik vul dat ding dus ook
*niet* in en stuur een bezwaarschrift op tegen de beschikking. Rot op zeg.

En met dit soort belachelijke shit heeft de D66-fractie in de Tweede Kamer ingestemd!?