Peiling D66 Surfnet

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Jun 23 09:14:01 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hey, dag Kees, lang niet gehoord.

Ik mag en hoef niet mee te stemmen gelukkig.
Van der Laan en Pechtold (Wat een naam trouwens, vertaald uit het engels)
vallen sowieso af door hetgeen ik er van gezien heb. Voor mij 2 kakelende
kleuters.
En de rest ken ik voor geen meter. De grootste hoop van de D66 leden zullen
de kandidaten ook niet kennen denk ik en maak maar eens een keuze dan.
Het lijkt er erg op dat een nieuwe lijsttrekker de de koers gaat bepalen,
terwijl juist een prgramma dat zou horen te doen. Maar de koers van een
partij is pas iets waard als men heeft laten zien het programma waar
proberen te maken.
Stel dat straks het programma ingaat tegen de wil en voorkeurkoers van de
nieuwe leider, zou kunnen toch, dan is er het volgende grote probleem.
Het gaat toch ook niet om de paar stemmen van de leden straks, met alle
respect, maar om de kiezer die men graag op D66 wil laten stemmen? Ik vraag
me echt af of je die kan bereiken om deze over de straat rollende wijze van
2 personen en de rest zenuwachtig aan een bar of zo.
Veel mensen (leden) komen zo aan op een splitsing en moeten afslaan, maar
velen weten niet welke kant op en toch moeten ze kiezen. Het is dan voor de
meesten maar een gok in de hoop dat het de goede is.

Maar wel grappig om te volgen hoor.

Ger