Koerscrisis, Leestip: Van der Laan zakt finaal door het ijs

Wed Jun 21 13:34:12 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Net het artikel over LvdL in HP/DeTijd gelezen. Godallemachtig, ik ben
niet bepaald voor LvdL maar dit is dus vreselijk. Het enige pluspuntje
voor haar persoonlijk is dat ze het stuk niet als een aanval zal beschou-
wen maar als een rechtvaardiging. De rest van de mensheid weet wel beter:
hier wordt mededogenloos op LvdL ingehakt. Dit wekt wel wat medelijden op.

Highlights,
 * LvdL wil de vrijheid van godsdienst afschaffen ! Echt waar, dat staat
   er dus echt.
 * LvdL wil Artikel 1 van de grondwet omkeren. Op basis van een religie/
   levensovertuiging mag men niet discrimineren - dat moet er van haar
   komen te staan.
 * Dit is geen interview met LvdL; dit is een bewerking van eerdere publi-
   caties - met name uit een 'Volkskrant magazine' van 11 februari 2006
   (daar kwamen mijn opmerkingen over LvdL dus ook uit en daarin was ze
   wel zelf aan het woord).
 * LvdL wordt afgeschilderd als een AHA van het allerergste soort. Als
   iemand die volkomen blind is voor al datgene dat ze meent te moeten
   bestrijden. Als iemand die volkomen gedreven wordt door haar jeugd.
 * Bijnamen: de 'Don Quichot van het Binnenhof', de 'Olietanker' en 'Losse
   Bloes' die van alles zou weten van nummertjes op Belgische biljartta-
   fels en dansen op Straatsburgse tafels. Erg veel seks; ook dat verhaal
   over nonnen die bomen omhakken na condomvondst dat ik vandaag nog aan-
   haalde staat er in.

De portee van het stuk komt volkomen overeen met wat ik hier al jaren over
LvdL opmerk. Haar onverzoenlijkheid keert zich duidelijk tegen haar op het
moment dat ze lijssttrekker wil worden. Maar ja, ze heeft het er zelf na
gemaakt. Maar nu kaatst alles tegelijk en dat is wel heel erg veel.

Het stuk, hoe negatief bedoeld ook, geeft mooi weer wat D66 te wachten
staat mocht LvdL lijsttrekster worden.

Ze zal D66 volkomen vertrappen in haar strijd tegen de Heere en Allah. Die
strijd is voor haar aanzienlijk belangrijker dan D66.