Moddercrisis: JD wil einde aan moddergooien

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Mon Jun 19 17:56:13 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:

> Ik heb beider campagne zo op een afstandje gevolgd. Volgens mij zijn
> Pechtold en Van der Laan beiden ongeschikt - al was het maar door een
> gruwelijk gebrek aan humor.

Discussie over (gebrek aan) humor doet me denken Discworld, humor is te
zien als een extra dimensie, je moet leren die te verkennen en te
gebruiken, waar je je tijdelijk kunt onttrekken aan de scherpe pijlen
van critici uit de tradionele dimensies (plus de helft van de
tijdsdimensie: het verleden).

Gebrek aan humor is een venijnig verwijt, vaak trouwens gekoppeld aan
een eigen (minder geslaagde poging) in die richting. Denk aan Berlusconi
in het EP.

Meestal is het verwijt ook onterecht, zo ook hier, zeker bij Pechtold.
Bijna iedereen weet wel eens te ontsnappen aan de zwaartekracht van de
ernst, die zich bij veel politieke onderwerpen overigens sterk doet
gelden. Maak maar eens grapjes over de soldaten in Uruzgan.

Nee Henk, ik denk dat je pijlen Alexander en Lousewies niet kunnen
raken, het onderwerp humor is onbereikbaar vanuit de platte aarde :-)

Bart