FOK en wat ze overschrijven

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sat Jun 17 13:34:46 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:
> Bart, je bagatelliseert de waarde van een unaniem kabinetsbeleid. het
> kabinet mág geen speelveld worden van partijpolitiek gekissebis. Een
> kabinet heeft als opdracht een land te regeren, het héle land te
> regeren, en niet het land van de toevallige kiezers van de
> samenstellende delen van het kabinet. Die onpartijdigheid van het
> kabinet is een groot goed, en ons land wordt nóg LPF-errig als ook in
> het kabinet het type geruzie zou doorklinken zoals nu doorklinkt in onze
> eigen lijsttrekkersstrijd.

Hein, je doet niet meer dan de status quo verdedigen, zonder
steekhoudende redenen. En je jongleert wat termen als (on)partijdigheid,
partijpolitiek en zo. Daar is geen sprake van. Ik bepleit slechts dat de
inhoudelijke argumenten die in de kabinets-discussie passeren meer
openbaar worden, en dat de verantwoordelijkheid van het beleid meer
primair bij de direct betrokken bewindslieden gelegd wordt, en minder
bij degenen die alleen accoord gaan met de gepresenteerde plannen.

Bart