Pechtold wint verkiezingen bij Jonge Democraten

Sat Jun 17 12:58:10 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, gisteren,
>Overigens: morgen komen de JD met de uitslag van hun schaduw-
>verkiezingen. Daar gaat LvdL uiteraard winnen.

 Ik, vandaag,
>Pechtold heeft een paar minuten geleden de lijsttrekkersverkiezingen
>bij de Jonge Democraten gewonnen.

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>,
>Misschien kun je dat uiteraard nog toelichten om ons te laten begrijpen
>dat dat overeenstemt met de omgekeerde, weliswaar nipte uitslag.

 Dit lijkt me nogal simpel: de hotemetoten van de JD vertegenwoordigen
 kennelijk hun eigen achterban niet. Net als bij D66 zelf, trouwens. Ik
 heb me daarop verkeken. Niet als enige, trouwens.

 LvdL hamert van haar kant ook nogal op dat zij de JD in haar zak heeft
 en gezien geluiden uit die richting heeft ze daarbij gelijk. Maar de
 achterban van de JD is gelukkig heel wat minder terrasdemocraat dan
 zich liet vrezen. Een plezierige constatering !

 Dit lijkt mij dan ook een heel positieve uitslag. Eindelijk gloort er
 even hoop dat het misschien toch nog een beetje goedkomt...   :-)

 Volgens mij moet een D66 onder Pechtold maar 1 agendapunt hebben: er
 voor zorgen dat D66 in de Kamer terugkomt. Vervolgens is het aan de
 vrijzinnig0democraten om er voor te zorgen dat ze die vreselijke so-
 ciaal-liberalen eruit werken zodat D66 weer het grandeur kan krijgen
 dat tijdens Paars-II verbleekte en tijdens Aso om zeep geholpen werd.

 Gelukkig heeft Van der Laan al keer op keer aangegeven dat ze die VVD
 helemaal ziet zitten. Het beste zou zijn als ze daar naar zou overstap-
 pen, die paar sociaal-liberalen met zich meenemende.

 Neen, dit is een mooie dag (ik ben vandaag nog jarig ook - dit is een
 mooi cadeau)...  :-)