egalit é

w.t. jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Jun 16 22:16:42 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Vanavond op mijn balkonterras las ik de navolgende passage:

“Maar juist die arme jongens gingen naar de universiteit toe om te studeren
en niet om elkaar te ontgroenen. Het aantal geleerden dat, hoewel van
doodarme afkomst, de schitterendste wetenschappelijke  ontdekkingen deed, is
lang niet gering.  (

) Helaas, hierbij bleef het niet. Er kwam een tijd,
waarin grote groepen van de bevolking het niet voldoende achtten de
universiteit voor iedereen open te stellen. ’t Was nog sterker, nodig
iedereen er naartoe  te jagen. Waar dat goed voor was, werd niet gevraagd.”

Veel erkenning bij mij. Weet iemand van de arme jongens op deze lijst, van
wie dit citaat afkomstig is? Eens kijken of je er met google kan komen, de
allermodernste wetenschap..

met vriendelijke groet,

Mr W.T. Jouwstra

Utrecht