Moddercrisis: Hoezo 'Partijleiding heeft aanval op Van der Laan geopend' ?

Kaj mail at KAJLEERS.NL
Fri Jun 16 20:54:25 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Ik zie dit nu al een tijdje langskomen. En keur het nogal af...!
>
>  Is er reden om dit te onderstellen ? Ik heb eerder de indruk dat het
>  exact omgekeerd ligt - dat zou tevens verklaren waarom degenen, die
>  deze subject line op deze lijst suggereren, allen achter LvdL staan.
>
>  Deze omkering was immers *de reden* waarom er uberhaupt *nu* lijsttrek-
>  kersverkiezingen zijn. De verkiezingen zijn simpelweg op LvdL toegesne-
>  den 'omdat  bij Prinsjesdag/de Algemene Beschouwingen de lijsttrekker
>  commentaar kan geven op de begroting' - nou, dat gaat per definitie
> [...]
Wederom paranoïa, Marc. Lousewies heeft al ik weet niet hoeveel keer
duidelijk gemaakt dat ze 100% achter het sociaal-economische beleid van dit
kabinet staat. Dus kritische vragen, danwel een kritische opstelling hoef je
van haar niet te verwachten - al zal ze, net als andere fractievoorzitters,
inzetten op 'cadeautjes' tijdens de laatste Prinsjesdag voor de
verkiezingen. En die cadeautjes krijgt ze dan door bemiddeling van
Brinkheurst én Pechtold in het kabinet.

Nee. Er is sprake van een kleine burgeroorlog tussen de partij enerzijds, en
de fractie anderzijds. Zoveel is duidelijk - de fractie staat bijna geheel
geïsoleerd. Dat merk je aan alles; zie alleen al Bert's frustraties die
tussen de regels van zijn emails alhier doorsijpelen. Het zou mij dan ook
niks verbazen als winnaar Pechtold met de volledige steun van het
partijapparaat na de verkiezingen 'grote schoonmaak' gaat houden onder de
fractie.
De fractie, en Lousewies, hebben in deze lijsttrekkersverkiezingen veel te
verliezen. Daarom gaat Lousewies er ook zo keihard tegenaan.