Partijleiding heeft aanval op Van der Laan geopend

Fri Jun 16 18:59:02 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

We zijn natuurlijk een hele tijd verder dan toen Terlouw bijval kreeg van
Pechtold toen nog als partijvoorzitter, om Lousewies een toon lager te laten
zingen namens de fractie in de Kamer tegen de voorkeursbescherming van
gelovigen. Terlouw is actief betrokken bij alles wat D66 aangaat en is heel
wat ervaringen verder, dus zijn voorkeur is op meer gebaseerd dan zijn
aanvankelijke twijfel over het optreden van Lousewies. Bovendien moest toen
het plenaire kamerdebat nog volgen waarin ze voet bij stuk hield, maar dat
zo netjes deed dat anderen van andere partijen juist vreemde capriolen
gingen uithalen. Heel goed mogelijk dat ze Terlouw toen al om had dat je
niet hoeft te polderen en duidelijk kan zijn, zonder on-D66 te bleren of
unfair te zijn.