Partijleiding heeft aanval op Van der Laan geopend

Thu Jun 15 19:24:13 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Geloof dat zelfs mijn naam fout gespeld is, maar ik wordt vernoemd.

Of beelden kandidaten schaden is toch niet het punt.
Een open partij staat toch die beelden gewoon af?
Dat scheelt een hoop camara-teams lijkt mij.

Wat schaden betreft, Pechtold begon, wat hij eerder deed,
zich af te zetten tegen Lousewies, die maar wat zou roepen,
zou shockeren, e.d. En nu draait hij het om asl Lousewies zich verweert.
En hij haalt zijn vriendjes er ook nog eens bij.
Pechtold beschadigde eerder al alle vunzigerds en viezerds.
Ik begrijp hem niet, maar hou niet van zijn stijl,
zogenaamd beminnelijk, maar links en rechts de man spelend.
En dan de vermoorde onschuld als anderen zich verdedigen
en de bal terugkaatsen. Glibberig vind ik e.e.a.
Maar dat beeld had ik helaas al heel lang van hem.

Het begon eigenlijk vooral toen Lousewies
names de hele fractie, de voorkeursbehandeling aanviel,
die gelovigen hebben bij de vrijheid van meningsuiting.
Terlouw en Pechtold waren het er openlijk mee oneens,
en misbruikten hun posities om Lousewies c.s.
negatief af te schilderen, buiten het congres om.
Lousewies en de fractie hielden stand tegen alle druk.
Toen ik Terlouw voor het congres vroeg wat hem bezielde,
zei hij arrogant we moeten besturen.
Regentenmentaliteit dus, i.p.v. open inhoudelijk debat voeren.
Liever de vriendjes en via de media Lousewies
in een kwaad daglicht stellen, dat haar ongelovige gelijkheid,
onbestuurlijk zou zijn. Ik vond het toen al eng hoe ze werkten,
de oude en nieuwe partijbonsjes.