Partijleiding heeft aanval op Van der Laan geopend

Kaj Leers mail at KAJLEERS.NL
Thu Jun 15 18:05:41 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De oorlog tussen de hotemetoten en de fractie gaat dus gewoon door, zoveel is wel duidelijk...
Begint erg te lijken op de VVD-lijsttrekkerverkiezing, toen de partijtop voor Rutte was en het
'volk van buiten' voor Verdonk.
Met Pechtold is het alleen een graadje erger, want - en ik laat mijn mening over de man zelf nu
even achterwege - men opteert voor een kandidaat die straks, tijdens TK'07, ook nog gewoon minister
is en dus bijna *niks* mag zeggen. Ze opteren dus inderdaad voor een geketende lijsttrekker. Dat
kan toch niet! En waarom, waarom toch...?

Zoals ik eerder schreef gaf Thom de Graaf persoonlijk aan Hein toe dat hij zowel Pechtold als Van
der Laan niet zo ziet zitten als lijsttrekker. Waarom dan toch die openlijke steun voor Pechtold?
Wie of wat is die onzichtbare hand die mensen als De Graaf, en wellicht anderen, ertoe beweegt om
de persoonlijke mening in te ruilen voor iets anders?

Raadsels, raadsels...