5 km/u

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Thu Jun 15 14:29:42 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> Pfff kreeg vandaag pas weer eens een bon, omdat ik als keurige en brave verkeersveilige, nog altijd schadevrije rijder op Hemelvaartsdag op een buitenweggetje 55 ipv 50 km per uur meereedt in een treintje dagjesmensen die goed afstand hielden, al haalde een enkel ongeduldige geirriteerde weleens in...

> [...]

Het nieuwe rijden (al niet zo nieuw meer) zegt dat je moet anticiperen:
je weet ver genoeg van te voren dat het 50 wordt om op tijd het gas los
te kunnen laten, Fritz. Dus niet ná het bord...

Je kent de spelregels, zo hebben we hier al uitgebreid kunnen vernemen,
al ben je het er niet mee eens ;-)

en als je bij 58km (of wat de werkelijke snelheid ook is) nooit een bon
krijgt dan wordt dat de normale snelheid.

Een betere oplossing schijnt te zijn om de weg zo in te richten dat de
mensen vanzelf langzamer gaan rijden (geen middenstreep bijv.).

Bart