No subject

Kaj Leers mail at KAJLEERS.NL
Thu Jun 15 13:41:25 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bron: Fok.nl (herschreven, origine: Telegraaf)
Datum: 15-06-2006
Link: http://frontpage.fok.nl/nieuws/65618

Kop: REL BINNEN D66 ZET ZICH VOORT
----

De vriendschappelijke relatie tussen D66-kopstukken Lousewies van der Laan en Alexander Pechtold
loopt steeds meer deuken op. Gisteren heeft het conflict een hoogtepunt bereikt, toen Van der Laan
haar opponent in het lijsttrekkerdebat neerzette als ongeloofwaardig. Pechtold spreekt van een
vertrouwensbreuk.

"Een fractievoorzitter moet duidelijkheid verschaffen over de minister. Lousewies moet dus zeggen:
ben ik geloofwaardig of niet", aldus Pechtold gisteravond op de partijbijeenkomst in Tilburg, waar
het debat plaatsvond. Tot grote ontzetting van de Minister van Bestuurlijke vernieuwing hield Van
der laan vast aan haar overtuiging dat hij ongeloofwaardig zou zijn.

Pechtold vindt het nu te ver gaan en zegt dat er "een grens overschreden" is; "Het woord
ongeloofwaardig plaatst iemand buiten de cirkel van het debat. Dat is stijlloos en is schadelijk
voor mij en de partij." Aan opstappen denkt hij nog niet. "Ik ga me nu inzetten voor het
lijsttrekkerschap."
------

Als zelfs de lui van Fok.nl moeite gaan doen om zoiets als een lijsttrekkersverkiezing te verslaan,
dan weet je dat het niveau echt gedaald is...