Bluff is the medicine of the coward

Wed Jun 14 16:25:49 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 14-jun-2006, at 15:29, Hein van Meeteren wrote:

> De Liberaal Democraten zijn een directe voortzetting van D66. Dus
> van opheffen is geen sprake.

Het wordt een andere partij,  met een andere naam. Een kwestie van de
oude partij opheffen dus.

> Correctie: De Groenen hebben nooit een aanmerkelijk aantal stemmen
> gehaald,

Tijdens en na het lijsttrekkerschap van Hein van Meeteren ontstond
er herrie in de partij, die zich daar nooit meer van heeft hersteld.

> Het opheffen van de Stichting DB.NL was een unaniem bestuursbesluit.

Hein van Meeteren wenste geen plaats te maken voor een ander toen zijn
termijn als bestuurder statutair was verlopen. In plaats daarvan maakte
hij de donateurs, die hem bekritiseerden,  uit voor NSB-ers die
achter hun
Führer aanliepen en was hij de bron van allerlei gescheld en getier.
Vervolgens besloten vier mensen - die statutair gezien geen bestuurslid
meer waren maar niet wilden ophoepelen  - de hele organisatie op te
heffen.

Een van de bestuursleden wenste alleen voor opheffing te stemmen als
de leden het laatste woord kregen. Dat kregen ze door toedoen van Hein
van Meeteren niet. Deze Van Meeteren overtrad daarbij allerlei
statutaire
bepalingen. Hij meende dat er zoiets bestaat als een contributie van nul
gulden en meende op eigen houtje personen mee te mogen tellen als
donateur - de gehanteerde term was participanten - die dit statutair
niet
waren.
Toen bleek dat de notaris die bij oprichtign de statuten had
gepaseerd het
niet met zijn voorstelling van zaken eens was stelde Hein dat hij
over een
kopie brief van de notaris beschikte, waaruit zou blijken dat ik de
notaris
verkeerd had voorgelicht.

Dus de notaris maar eens gebeld. Daar bleek dat ene Van Meeteren
inderdaad een afschrift van een brief had proberen op te eisen, maar het
notariskantoor was tot het verstrekken daarvan niet overgegaan.
Het was kortom allemaal weer de bekende holle bluf van malle Hein.

Diezelfde malle Hein is het die nu op een forum van de Jonge Democraten
stelt:

	Truth is de medicine of the brave....bluff the medicine of the coward
	(Cornhart, 1876)

Waarvan akte, om onze bekende doctor eens te citeren.

> Hein van Meeteren: een gevaar voor D66!!!

Daar sluit ik me bij aan; je bent inderdaad een gevaar voor de partij.
Niet voor het gevestigde kader ervan.

Dan geef ik nu het woord aan coward Van Meeteren en campagne-clown
Kaj Leers - die nog niet eens in staat is om een simpel email-bericht op
te stellen.

Erik vdMb