Pechtold haalt uit naar Van der Laan (was: Van der Laan haalt uit naar Pechtold)

Tue Jun 13 19:16:14 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 13-jun-2006, at 14:46, <mail at kajleers.nl> <mail at kajleers.nl> wrote:

> De 'mainstream' van de partij? Pray tell, Martin, wat is De
> Definitie van D66? Wat is die
> mainstream? En wat die in jouw perceptie ook moge zijn, en zelfs
> als het waar is wat je zegt, dan
> zijn er heel wat 'mainstream D66'ers' die zich kunnen vinden in
> Hein's idee-en.

Wie spreekt hier nu eigenlijk?
De lijstdeelnemer Kaj Leers?
De journalist Kaj Leers?
Of de campagne-medewerker van Hein van Meeteren?

> Verder vind ik het nogal wat dat Pechtold in dat GPD-interview zei
> dat hij nog niet wist of hij het
> normale parlementaire werk zou willen doen, oftewel 'gewoon'
> Kamerlid zijn als hij de strijd om het
> lijsttrekkerschap verliest. Hij vindt het kennelijk te min.

Hij zegt dat hij het nog niet weet.
Dat is heel iets anders dan 'ik vind het te min'.

> Dat vind ik een D66'er echt onwaardig.

Hij komt er in ieder geval eerlijk voor uit dat hij twijfelt.

Dat vind ik te verkiezen boven de methode-Griffith (VVD):
zeggen dat je het gaat doen; draaien; het niet doen; en
vervolgens beweren dat je er een goed verhaal bij hebt.
(Dat moest er nog bijkomen, dat je ook nog eens geen
goed verhaal had bij al dat gedraai.)

Ik denk dat je schrille toon meer wordt ingegeven door
je campagne-medewerkerschap Kaj.
Zal ik eens een lijstje posten van de beloften die Hein
van Meeteren heeft gebroken? Of van het gedrag van
Hein van Meeteren voor zover een D66'er onwaardig?

Dan kun je je daar ook eens over bekreunen.

Erik vdMb