Luistertip: D66 over Afghanistan

Ger gmw.arts at HOME.NL
Tue Jun 13 10:02:49 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert gaat straks in de kamer dus opperen of vragen of we gezien de
omstandigheden en het aantal doden aan de talibankant we niet eigelijk in
een oorlogssituatie zitten of er voor nodig hebben. Zo ja, dan zouden we dus
eerst de staat van oorlog moeten afkondigen, het is nogal wat en kan je niet
afdoen met, we zitten er nu eenmaal.
Maar daar gaat het niet over, we gaan toch voor een nieuwe missie? Dat zou
een opbouwmissie moeten zijn of worden maar wordt een oorlogsmissie mogenwe
vrezen. Het toegezegde geld voor enige opbouw is er niet en komt er
misschien ook niet, dus wat nou opbouw.
We lopen maar wat achter de Amerikanen aan, mogen de door hen gemaakte troep
op gaan ruimen en ze gaan zelf maar snel naar huis. Hoe kan dit kabinet zo
lomp zijn zich zo de oorlog in te laten praten?
Ik ben erg benieuwd naar de echte opstelling van D66 in de kamer, zo
makkelijk kunnen ze er toch niet over denken. Ik hoorde Bert over meer of
andere mensen en geeft daarmee dus toe aan die oorlogsituatie. En daar heb
je het hele parlement voor nodig toch?

Ger