Atheistisch strijdster Van der Laan vond zelf 'Islamitische Zuil' uit

Kaj mail at KAJLEERS.NL
Tue Jun 13 09:59:33 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dat heet dan ook 'agenda-setting'... Zie Lee Atwater, zie James Carville,
zie Paul Begala - need I go on?
Neem het initiatief en zet een issue op de agenda. Blijf daar dan vervolgens
mee aanvallen en drijf je tegenstander in het defensief. Dat gebeurt nu.

Uit de meesterwerken van Hunter S. Thompson over Lyndon B. Johnson, die ooit
in een strijd om zijn senaatszetel verwikkeld was en 10 procentpunten
achterliep op zijn rivaal.

Johnson belt zijn campagnemedewerker op.
LBJ: "Die kerel heeft toch een varkensboerderij?"
CM: "Eh, ja?"
LBJ: "Nou, bel maar een van je contacten bij de pers op en lek dat die vent
het met z'n varkens doet."
CM: "WAT!? Maar dat doet hij toch helemaal niet!?!?"
LBJ: "I know that, but let's make the son of a bitch deny it!"

LBJ won de verkiezingen met een verschil van 44 stemmen.