'Bush, Blair en Balkenende'-moppen

Sat Jun 10 11:59:42 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bush en Blair zitten onderons te smoezen tijdens een dineetje op het Witte
Huis. Een van de overige disgenoten, in wie wij Balkenende herkennen, wil
weten waar het over gaat.

'Wij beramen de Derde Wereldoorlog.' zegt Bush.

'En wat zijn jullie plannen ?' wil Balkenende weten.

'We gaan 14 miljoen Moslims doden en leggen 1 tandarts om,' antwoord Bush.

Balkenende ietwat in verwarring: 'Een tandarts ? Waarom een tandarts ?'

Blair slaat Bush joviaal op de schouder. 'Nou, wat zei ik ? Niemand vraagt
naar die 14 miljoen Moslims...'

---------------------------------------------------- okee, nog eentje...

Bush, Blair en Balkenende komen elkaar bij de duivel tegen.

Bush vraagt de duivel of hij even de rode telefoon mag gebruiken. Even
met de VS te bellen. Na paar een minuten bellen moet hij afrekenen. Het
gesprek kost 3 miljoen dollar.

Blair wil daarop een gesprek met Engeland. Na een gesprek van een minuut
of vijf zegt de duivel: 'Dat is dan 2 miljoen pond.'

Balkenende wil eigenlijk ook wel even weten of alles goed is in Den Haag
en vraagt of hij ook even mag bellen. Balkenende hangt vervolgens drie uur
aan de telefoon. Als hij klaar is met bellen informeert hij naar de kosten.
'Voor jou is het 1 Euro 20,' zegt de duivel.

Bush en Blair kwaad bij zoveel voortrekkerij. 'Hoe doe je dat ?' vraagt
Bush. 'Waarom bel jij zo goedkoop ?' vraag Blair.

'Hoezo goedkoop ?' zegt Balkenende. 'Ik bel tegen locaal tarief.'