Kennismigranten

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Tue Jun 6 22:20:06 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kaj Leers wrote:

> 'Buzz' creëren onder de kleine groep mensen die begrijpen waarom die 'buzz' onder die kleine
> groep mensen wordt gecreërd, ja. Nee, dat helpt!

Hmmm, lees nog eens wat haar verzoek was... (begin van deze thread)

> Getuigenis-partij... Kom op, Bart! Door de jaren heen waren het onze coalitiepartners die zich
> opstelden als 'getuigenispartijen en die regelmatig hun wil oplegden aan D66.

Klein detail, in de kamer gaat het om de meeste stemmen...

Behoudens het regeeraccoord, als D66 een meerderheid van de 2e kamer
tegenover zich vindt, tja, dan is het normaal om dat te accepteren in
een democratie. Zie Uruzgan. Hetzelfde zouden CDA en/of VVD in zo'n
situatie moeten doen. Maar D66 moet nu eenmaal opboksen tegen
CDA-VVD-LPF-CU-SGP (= 85 zetels).

Je kunt ook (1x) breken, die meerderheid (een tijdje) blokkeren (niet
echt democratisch). Of gewoon omdat je geen zin meer hebt. Alleen
dreigen is niet handig zo hebben we gemerkt...

Maar gewoon je werk doen, proberen om 4 jaar lang goed samen te werken
zoals afgesproken, dat ligt toch meer voor de hand?

> Sterker nog, die D66
> gijzelden. Ook nu weer. Een D66 Kamerlid wordt bijna gedwongen om het onderwerp niet aan de grote
> klok te hangen maar via achterdeuren steun te krijgen voor haar standpunt. En trouwens, is haar
> standpunt dat van de fractie? Zo ja, waarom hoor ik dan de fractievoorzitter hier niks over zeggen?
> Je zou toch denken dat juist zij, nu ze een kandidaat-lijsttrekker is, met veel media-aandacht, een
> publicitaire lans zou moeten kunnen breken. Als er één een 'buzz' kan creëren
> voor dit onderwerp op dit moment, dan is zij het.

Waaruit blijkt dat allemaal? Zij heeft het onderwerp in de fractie, het
is haar werk, dat hoeft Lousewies toch niet voor haar op te knappen?

Bart