Kennismigranten

Kaj Leers mail at KAJLEERS.NL
Tue Jun 6 10:22:11 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ikke is een jongetje.

Maar goed, nu is het dus al 'dualisme'. Sorry, maar uit de Van Dale:

    1 het aannemen van twee tegenover of onafhankelijk naast elkaar staande beginselen ter
verklaring van de werkelijkheid
    2 tweeslachtigheid
    3 [pol.] opvatting dat regering en parlement twee onderscheiden machten zijn

1. Da's dus gewoon 'Doublethink' uit 1984. Zo kan ik het ook, dualistisch zijn. Naar de
coalitiegenoten denk je het één, en naar de eigen achterban denk je het ander.

Het spijt me maar als je als politieke partij in de Tweede Kamer zit en je maakt jouw issue echt
zó enorm belangrijk, dan geeft het geen pas om via de oppositiepartijen te gaan zitten smeken
om stemmen. Want volgende week willen die oppositiepartijen weer dat D66 tegen een
regeringsvoorstel stemt en dat doet D66 dan niet.

Kaj