Dialoog tussen Chinese ambassadrice (Belgie) en de Dalai Lama?

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun Jun 4 02:34:33 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kaj wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Kaj,

Was dat nu een vraag of een opzetje?

> [...]
> Amsterdamse koopmannen geld in  dat ze aan de Spanjaarden gaven . Met dat
> geld huurden de Spanjaarden een huurlingenleger in waarmee ze de Geuzen
> versloegen. Antwerpen bleef bezet, Amsterdam bleef floreren en kocht
> overigens in Engeland geweren die ze importeerden naar Amsterdam, lieten
> omtikken tot Amsterdamse producten, en verkochten ze aan de Spanjaarden. Die
> die wapens vervolgens gebruikten tegen de Geuzen.
>
> Met dit in het achterhoofd vraag ik je: denk je nou echt dat een Néderlander
> ook maar *iets* zal ondernemen dat direct of indirect tégen zijn belang

Waarom zou ik een dergelijke geschiedenis in het achterhoofd houden,
Kaj? Het dient toch geen ander doel dan het voeden van de eigen
gedachtengang?

Bovendien Kaj, de concurrentieslag om de import gaat nog steeds in alle
hevigheid door, hoor. Alleen nu heet de Nederlandse stad Rotterdam en
weigerde Nederland tot voor kort mee te werken aan het uitdiepen van de
Westerschelde (de enige toegang tot Antwerpen). In de Europeese context
gelden andere regels, alhoewel? Is die IJzeren Rijn nu al een feit, of
nog steeds fictie voor de zuiderburen?

> Welnee. We zijn hoeren, we blijven hoeren. Kleine landjes met onbetekenende
> handelsvolumes, daar zijn we stoer tegen. China niet.

Premier Kok, je weet wel, de MP van Paars (product van D66) ontving de
Dalai Lama in het Torentje, was bovendien ook welkom in de TK, en aldaar
welkom geheten door een brede delegatie volksvertegenwoordigers, met
uitzondering van de SP en de kleine christelijke partijen.

Later volgde ook nog een ontmoeting met vertegenwoordigers van het
Nederlandse zakenleven en met de kroonprins, tijdens een gezamenlijk
bezoek aan de tentoonstelling (De dansende demonen van Mongolië in de
Nieuwe Kerk in Amsterdam), aldus de media uit die dagen.

Kortom: Het samen hoereren betreft nu het CDA en VVD neem ik aan ?
Er blijft immers weinig over van je stelling, niet? Maar toegegeven, in
die context begrijp ik 'em volledig. Ik had het dan ook niet voor niets
over politici met ballen. :)

En, daar reken ik ook zeker Hein onder, nu jij weer? :)

Henk Elegeert