Mark Rutte nieuwe lijsttrekker VVD

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Jun 1 14:38:39 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Nee, net zo min als de PvdA of GL 'rechts' zouden worden van een coalitie
> met CDA en VVD is dat bij D66 ook niet gebeurd. Verkeerde beeldvorming is
> er om gecorrigeerd te worden.

Na eerst een rechts kabinet mogelijk te maken en zo'n beetje alles inleveren
wat er in te leveren valt corrigeer je de "verkeerde" beeldvorming door te
roepen dat je niet rechts maar links bent?
Naar mijn bescheiden mening horen daar daden aan ten grondslag te liggen,
dat moet je laten zien. Helaas is dat onzichtbaar.
Hoe vaak hebben we fractieleden al niet horen zeggen 100% achter dit
kabinetsbeleid te staan? Dus die onzin, van we zijn links kan in mijn laars
gedumpt worden.

Tja, of je moet het zeer groot worden van het aantal mensen die door de
armoedegrens gaan, het flink uitbreiden van het aantal voedselbanken, zieke
mensen in de bijstand dumpen, (zullen we nog even doorgaan) allemaal links
noemen.
Precies wat Kai zegt, een mening die de kiezer heeft heb je het maar mee te
doen. En enige correctie die je daar op wil toepassen kan je alleen in daden
misschien en niet door het nog eens beter uit te leggen. Zo dom is de kiezer
nu eenmaal niet, die rekenen je af.
Het begon met, we zullen een dergelijke coalitie nooit aan een meerderheid
helpen en de deur stond al open.
En iedereen weet toch dat wie zijn billen brandt op de blaren moet zitten,
of je durft op te staan.
In daden zal er nog weinig recht te trekken zijn voor D66, ze zullen er de
kans waarschijnlijk niet voor krijgen. De VVD en het CDA houden dat
voorrecht liever aan zichzelf.

We hebben echter een goede zaak in ons landje, de kiezer heeft altijd
gelijk, of dat nu binnenkort is of in 2007.

Ger